Käyttöehdot

1. YLEISTÄ

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Lavande.fi (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöehdot sekä tuotteiden tilaus ja toimitusten ehdot. Rekisteröityminen Palveluun Käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Lavande. Y-tunnus 2552652-7. Asiakaspalvelu osoitteessa: tai sähköposti lavande.import@gmail.com

1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntuottajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessä. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

2. REKISTERÖITYMINEN

2.1. Asiakas kirjautuu tilaamalla Lavande.fi verkkokaupasta ja syöttämällä toimitustietoihin henkilötietonsa.

2.2. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen- ja täysivaltainen henkilö. Myös oikeushenkilöllä ei ole asiakkaita, mutta tässä asiakkaalla ei ole kuluttajan oikeuksia, kuten tuotteen palautusoikeus, kohdassa 6 mainittujen sopimusehtojen mukaisesti. Sama koskee tilannetta, jossa Palvelusta ostettu tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamastasi tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksesta sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

2.3. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjänunnus.

3. HENKILÖTIEDOT JA NIIDEN KÄYTTÖ

3.1. Asiakasta koskevia henkilökohtaisia ​​tietoja kerätään ja tallennetaan asiakasrekisteriin (Lavanden asiakasrekisteri) ylläpitäjälle. Henkilötietojen käyttö on kuvattu  tietosuojalausekkeessa .

3.2. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilökohtaiset ​​tiedot tai muuttaa niitä. Jos asiakas kuuluu uutiskirjelistalle, niin hänellä on myös mahdollisuus poistua tästä rekisteristä. Palvelu sisältää tietoja toimintaohjeista.

4. TUOTTEIDEN TILAAMINEN JA TOIMITUS

4.1. Tilaukset toimitetaan vain Suomen alueelle. Jos toimitusalue on muutoin rajattu, ilmoittakaa rajaukset Palvelussa.

4.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdollisista rajoituksista saatavuudessa.

4.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröintiä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

4.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin 3-5 päivän kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteista arvioidut toimitusajat muiden tilausten osalta.

4.5. Jos tilatussa tuotteessa ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä asiakkaaseen.

5. MAKSUTAVAT

5.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä Verkkopankin kautta pankkitunnuksilla tai luottokortilla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.

6. TILAUKSEN PERUUTTAMINEN JA PALAUTUSOIKEUS

6.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä tilausta ja vaatia maksua palautettavaksi jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin. Jos tilaus jätetään noutamatta, käsitellään tilaus peruutettuna tilauuksena. Tilaus on mahdollinen peruuttaa myös lähettämällä peruutusilmoitus asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa lavande.import@gmail.com Halutessasi voit perua kauppasi tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Asiakkaan tulee noudattaa seuraavassa kohdassa 6.2 kuvattua menettelyä.

6.2. Toimitetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus tavaran vastaanottopäivänä. Tuotteen voi myös vaihtaa toiseen tuotteeseen palautuksen yhteydessä, mutta tästä tulee sopia asiakaspalvelun kanssa erikseen.
Kuluttajan on pidettävä tuote siistinä ja alkuperäispakkaus tallella siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessa. Säilyttäkää siis tilauksen lähetyspakkaus tai paketoikaa tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Jos palautettu tuote on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käsitelty, palveluntarjoaja voi periä tuotteen arvonkorotuksen aina tuotteen hintaan asti sekä palautushinnan.
Tuote ei ole käyttämätön jos tuoteessa näkyy selviä kulumista merkkejä ja / tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkauksen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Tuote voidaan palauttaa postitse myös verkkokaupan asiakaspalautuksen kautta. Ilmoituksen palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainittua 14 vuorokautta ja tuote on palautettava tästä 14 päivän kuluessa.

6.3. Tuotteen ostopäiväksi katsotaan päivämäärä, jona tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa lunastuspäivä.

6.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palauttaa tuotteen mahdolliseen toimitukseen normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitetut tuotteet toimitusta ei hyvitetä. Palveluntarjoajan oikeus veloittaa erityiskuljetettavien palautuskustannuksina 40 euroa / tuote.

6.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta ensitilassa tai viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palauttamisesta.

6.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanja- tai lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esimerkiksi alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaavan summan rahapalautuksen yhteydessä. Jos Asiakas peruuttaa tai palauttaa lahjakortilta maksamansa tuotteen tai tilauksen, Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle samanarvoisen lahjakortin verkkokauppaan. Esimerkiksi Asiakkaan lahjakortteina saamia etukoodeja ei palauteta rahana takaisin vaan ne toimitetaan Asiakkaalle vastaavan suuruinen etukoodi.

7. TAKUU

7.1. Tuotteen mahdollinen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulle. Asiakkaan toimitettu tuote seuraa lähetyslistaa, joka on myös tuotteen takuuilmoitus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pidempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa.

7.2. Tuotteen takuu ei enää korvaa eikä korvaa tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

7.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta, mikäli voidaan osoittaa, että virheellinen tai rikkoutunut tuote on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeista tai käyttötarkoituksesta tai muusta sellaisesta asiasta, joka on vastuussa Asiakkaalle.

7.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteesta virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun asiakas havaitsee virheen tai hänen olisi pitänyt havaita virhe.

8. MUUT EHDOT

8.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (force majeure) aiheutetusta viivästymisistä.

8.2. Mahdollisten asiakkaiden ja Palveluntuottajien välisten riita-asioiden osalta sovelletaan Suomen lakia.

8.3 Palveluntarjoaja on kuluttajansuojalain mukaan vastuussa tuotteidensa myynnistä. Mikäli asiakkaan pitää tehdä tuotteen virheilmoitus, ota aina ensin yhteyttä Lavanden asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen  lavande.import@gmail.com. Kuluttaja-asiakasalla on mahdollisuus asettaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen riitaisuus sopimusriita kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.